Du finner dine fakturaer på Min side
Min side - logg inn med BankID
Du finner også oversikt over eventuelle restbeløp på Min side.
Kristiansand kommune bruker disse kanalene når vi sender ut fakturaer:
- Fra 1. januar 2020 sender vi alle fakturaer elektronisk.
- Dersom du har reservert deg mot digital post, får du faktura i posten.
Privatpersoner
Vi bruker følgende kanaler for utsendelse, i prioritert rekkefølge:
- avtalegiro
- eFaktura
- Vipps
- digital postkasse
- e-post
- papirfaktura
Ønsker du å endre hvor du mottar faktura?
Da kan du sjekke innstillingene i nettbanken din.
eFaktura
- Sjekk dine aktive betalingsavtaler og innstillinger i din nettbank
- Vær oppmerksom på “Ja-takk til alle”
- “Ja-takk til alle” kan være satt opp forskjellig i bankene – sjekk din bank
- Har du betalt regninger for andre kan du ha opprettet betalingsavtale for andre.
Les mer om eFaktura her.
Vipps
- Sjekk innstillingene i Vipps-appen.
Les også:
Digital postkasse
Sjekk innstillinger i din digitale postkasse
Bedrifter
Faktura blir som standard forsøkt sendt i denne rekkefølge:
- EHF
- e-post
- papirfaktura
For å motta faktura på EHF må økonomisystemet ditt være oppdatert for å motta faktura på EHF, og du må melde bedriften inn i Elma og Aksesspunkt.
Les mer om Elma og Aksesspunkt her