Hvor finner du fakturaen din?

Du finner dine fakturaer på Min side

Min side - logg inn med BankID 

Du finner også oversikt over eventuelle restbeløp på Min side.

Kristiansand kommune bruker disse kanalene når vi sender ut fakturaer:

  • Fra 1. januar 2020 sender vi alle fakturaer elektronisk.
  • Dersom du har reservert deg mot digital post, får du faktura i posten.

Privatpersoner

Vi bruker følgende kanaler for utsendelse, i prioritert rekkefølge:

  1. avtalegiro
  2. eFaktura
  3. Vipps
  4. digital postkasse
  5. e-post
  6. papirfaktura

Ønsker du å endre hvor du mottar faktura?

Da kan du sjekke innstillingene i nettbanken din.

eFaktura

  • Sjekk dine aktive betalingsavtaler og innstillinger i din nettbank
  • Vær oppmerksom på “Ja-takk til alle”
  • “Ja-takk til alle” kan være satt opp forskjellig i bankene – sjekk din bank
  • Har du betalt regninger for andre kan du ha opprettet betalingsavtale for andre.

Les mer om eFaktura her.

Vipps

  • Sjekk innstillingene i Vipps-appen.

Les også:

Digital postkasse

Sjekk innstillinger i din digitale postkasse

Bedrifter

Faktura blir som standard forsøkt sendt i denne rekkefølge:

  1. EHF
  2. e-post
  3. papirfaktura

For å motta faktura på EHF må økonomisystemet ditt være oppdatert for å motta faktura på EHF, og du må melde bedriften inn i Elma og Aksesspunkt.

Les mer om Elma og Aksesspunkt her