ME-team 0-16 år

Ressursteam for barn og unge med CFS/ME

ME-team 0-16 år er et kommunalt tilbud for å sikre tverrfaglig oppfølging av barn og unge med diagnosen CFS/ME.

Teamet vil kunne bistå i samhandling med skolen og andre instanser i den hensikt å tilrettelegge for en så god hverdag som mulig, med barnet eller ungdommen i fokus.

Hvem kan få oppfølging av ME-teamet?

Barn og ungdom under 16 år med diagnosen CFS/ME kan få oppfølging av ME-team. Er du i tvil i forhold til barnets diagnose-situasjon? Da kan du ta kontakt med ME teamet for å drøfte saken eller med helsesykepleier på skolen.

Er du over 16 år kan du ta kontakt med Enhet for rehabilitering på 38 14 44 60.

Hva kan ME-teamet bidra med?
  • Kartlegge og vurdere behov for tilrettelegging i hverdagen, med barnet/ungdommen i fokus. Dette kan gjøres ved hjemmebesøk.
  • Teamet vil kunne bistå i samhandling med skolen og andre aktuelle instanser
Hjelpemiddelformidling

Når man lever med CFS/ME kan man ha et behov for tilrettelegging i hverdagen. Dette kan blant annet dreie seg om noen hjelpemidler som kan avlaste unødvendig energibelastning i hverdagen, eller som kan muliggjøre en deltagelse man ellers ikke ville kunne fått til.

Henvisning

Skjema

Ved henvendelse til oss om en ny sak, ønsker vi at henvisningskjemaet fylles ut og sendes til:

Kristiansand kommune
ME-team 0-16 år
4685 Nodeland

Det må innhentes samtykke fra foresatte før henvisning sendes.

Alternativt kan skjemaet leveres fysisk på et av våre fem Familiens hus.

Felles telefonnummer til alle fem Familens hus, er: 38 07 54 00.

Åpningstider

Mandag–fredag kl. 0800–1500.

Familiens hus Vest
Songdalsveien 53. E-post

Familiens hus i Vågsbygd
Vågsbygd ringvei 100, inngang B. E-post

Familiens hus i Sentrum
Aquarama, Tangen 8. E-post

Familiens hus i Lund
Kjøita 25. E-post

Familiens hus i Øst
Strømme senter, Strømmeveien 85. E-post

ME-team 0-16 år kan kontaktes på e-post

Vi ber om at det ikke oppgis sensitive opplysninger i e-post, men legger igjen kontaktinformasjon.