Ny rundkjøring i kryss mellom Høvågveien og Dvergsnesveien

Det skal bygges rundkjøring i kryss mellom Høvågveien og Dvergsnesveien (fylkesveien). Prosjektet gjennomføres av utbygger i området, og utbygger har uttrykt ønske om at kommunen legger ut informasjon om prosjektet

Fakta om ny rundkjøring i kryss mellom Høvågveien og Dvergsnesveien (fylkesveien)

Prosjektnavn: Ny rundkjøring i kryss mellom Høvågveien og Dvergsnesveien

Startdato: Mai 2024 (følg utbyggers hjemmeside for flere detaljer)

Estimert sluttdato: Vinter 2025/2026 (følg utbyggers hjemmeside for flere detaljer)

Kostnadsramme: Det er utbyggers kostnad

Det skal bygges rundkjøring i kryss mellom Høvågveien og Dvergsnesveien (fylkesveien). Prosjektet gjennomføres av utbygger i området Drangsvann AS.

Veiarbeid i forbindelse med etablering av rundkjøring mellom fv. 401 Høvågveien og fv. 494 Dvergsnesveien

Det skal bygges rundkjøring i kryss mellom fv. 401 Høvågveien og fv. 494 Dvergsnesveien. Bygging av rundkjøring er viktig for trafikkavviklingen og avgjørende for videre utvikling av området. I forbindelse med bygging av rundkjøringen skal kommunen sørge for oppgradering av vann- og avløpsledninger. Prosjektet med rundkjøringen bygges av Drangsvann AS. Se Drangsvann AS sin egen hjemmeside (lenke) for mer informasjon.