Valhallagata

• Anleggsområde: Valhallagata
  • Startdato: 2. kvartal 2024
  • Estimert sluttdato: 2. kvartal 2025

Fornyelse av kommunale vann- og avløpsrør

Kristiansand kommune v/Ingeniørvesenet, har tatt initiativ til å fremskynde saneringen av vann- og avløpsledninger i Valhallagata og tilstøtende sidegater. Dette prosjektet innebærer utskifting av gamle rør med nye for å forbedre infrastrukturen. Det er kommunens produksjonsavdeling som skal utføre selve gravearbeidene.

Deler av veien må dessverre stenges for trafikk under anleggsperioden. Selve gravearbeidene vil foregå innenfor et avgrenset området som forflyttes etter hvert som arbeidene ferdigstilles.

Det legges til rette for at huseiere samt myke trafikanter skal komme seg til/ fra eiendommene. Parkeringsplasser på gateplan blir berørt så det oppfordres til å finne alternative plasser i området.

Ingeniørvesenet har ikke mulighet til å tilrettelegge for ladepunkt til el-bil på parkeringsplass. For el-bil eiere som normalt benytter hjemmelading er det bileiers ansvar å benytte alternativ ladestasjon. Det er lademuligheter på de fleste offentlige parkeringsplasser, butikker og kjøpesentre.

Ingeniørvesenet ønsker å redusere ulempene anleggsarbeidene medfører til et minimum, da fortrinnsvis med skilting samt andre nødvendige tiltak for å sikre publikums fremkommelighet i området.

Dersom det skulle bli nødvendig med graving eller andre arbeider på privat grunn vil den enkelte huseier bli kontaktet.

Oversiktskart Valhallagata

Oversikt over område i Valhallagata