Sømsveien

Vannledningen i Sømsveien er i dårlig forfatning og står nå for tur til å bli fornyet.

PÅGÅENDE PROSJEKTER

• Anleggsområde:Sømsveien
  • Startdato: August 2024
  • Estimert sluttdato: Oktober 2024

Etter arbeidet som har vært utført på Søm det siste årene gjenstår det og skifte ut det siste strekket med vann- og spillvannsledninger.

Ledningene i Sømsveien vil renoveres med NoDig metoden, dette innebærer at ledningen trekkes i eksiterende rør og det vil bli minimalt med graving i vei. Arbeidet er planlagt med oppstart i slutten av august og forventes ferdig i oktober.

Arbeidene vil medføre noe graving i området og det må forventes ulemper i form av støy og endret kjøremønster. Vi vil prøve å redusere disse ulempene så godt vi kan. Se vedlagt kart til orientering om graveområdet og midlertidig omkjøringsvei som blir etablert for anleggsperioden.

Dersom det skulle bli nødvendig med graving eller annet arbeid på privat grunn vil den enkelte huseier bli varslet via kommunens SMS system

Se kart til orientering om graveområdet og midlertidig omkjøringsvei som blir etablert for anleggsperioden.

Oversiktskart over graveområdet

Bildet viser graveområdet i Major Laudals vei