Heimdals og Vidars gate

Kristiansand kommune v/ Ingeniørvesenet arbeider med sanering av vann og avløps ledninger på Lund. Dette innebærer utskiftning av gamle rør med nye. Nå er Heimdals gate og Vidars gate kommet for tur.

PÅGÅENDE PROSJEKTER

• Anleggsområde: Heimdals og Vidars gate
  • Startdato: 1. kvartal 2024
  • Estimert sluttdato: 4. kvartal 2024

Fornyelse av kommunale vann- og avløpsrør

Kristiansand kommune v/ Ingeniørvesenet arbeider med sanering av vann og avløps ledninger på Lund. Kort fortalt innebærer dette utskiftning av gamle rør med nye.

Vi planlegger å starte i Heimdals gate i april, og fortsette arbeidene i Vidars gate når vi er ferdig i Heimdals gate.

Veiene må stenges for gjennomgangstrafikk under anleggsperioden. Selve gravearbeidene vil foregå innenfor et avgrenset området som forflyttes etter hvert som arbeidene ferdigstilles.

Det legges til rette for at huseiere samt myke trafikanter skal komme seg til/ fra eiendommene.
Parkeringsplasser på gateplan blir berørt så det oppfordres til å finne alternative plasser i området. Ingeniørvesenet har ikke mulighet til å tilrettelegge for ladepunkt til el-bil på parkeringsplass. For el-bileiere som normalt benytter hjemmelading er det bileiers ansvar å benytte alternativ ladestasjon. Det er lademuligheter på de fleste offentlige parkeringsplasser, butikker og kjøpesentre.

Ingeniørvesenet ønsker å redusere ulempene anleggsarbeidene medfører til et minimum, da fortrinnsvis med skilting samt andre nødvendige tiltak for å sikre publikums fremkommelighet i området. Dersom det skulle bli nødvendig med graving eller andre arbeider på privat grunn vil den enkelte huseier bli kontaktet.

Oversiktskart Heimdals og Vidars gate

Oversikt over område i Heimdals og Vidars gate