Haslevollen

Det skal legges en ny kommunal vannledning i vei og fortau ved Haslevollen

PÅGÅENDE PROSJEKTER

• Anleggsområde:Haslevollen
  • Startdato: Januar/februar 2024
  • Estimert sluttdato: April/Mai 2024

Det skal legges en ny kommunal vannledning i vei og fortau ved Haslevollen, som sikrer Haslevollen tosidig forsyning med vann fra hovedvannledninger ved Setesdalsveien. Samtidig skal det skiftes ut to vannkummer som er i dårlig forfatning nær Setesdalsveien. Deler av vannforsyningen inn til Hommeren skal også fornyes ved å trekke en ny PE-ledning inni den gamle ledningen og medfører derfor noe graving inne på skolens område.

Arbeidene vil medføre graving i vei i området, og det må forventes ulemper i form av støy og kjøreforhold, men vi vil prøve å redusere disse ulempene så godt vi kan. I utgangspunktet vil veien til Haslevollen holdes åpen for trafikk, men må veien stenges i kort periode blir det varslet berørte huseiere pr. SMS

Arbeidet har planlagt oppstart i månedsskifte Januar/februar 2024 og forventes avsluttet i løpet av April/Mai 2024. Gravearbeidet starter i veien til Haslevollen og deretter i fortau frem til Setesdalsveien. Det vil i hele anleggsperioden bli etablert gjerder mot anleggsområdet og best mulig sikring av forbipasserende. Følgemann vil være til stedet ved inn- og utkjøring av maskiner og tunge kjøretøy fra anleggsområdet.
Det anbefales at alle som passerer området gående eller syklende bruker synlighetstøy som refleksvest. Det opprettes en egen dialog med Torridal skole i forhold til sikring av trygg skolevei for barna.

Graveplan

Bildet viser graveplan Haslevollen

Eirik Aarseth
Prosjektleder