Dronningens gate og Vestre Strandgate

De kommunale rørene for vann og avløp området er i dårlig forfatning, og vil nå bli skiftet ut.

PÅGÅENDE PROSJEKTER

• Anleggsområde: Dronningens gate og Vestre Strandgate
  • Startdato: Oktober 2024
  • Estimert sluttdato: Desember 2025

De kommunale rørene for vann og avløp i Vestre Strandgate og Dronningens gate er i dårlig forfatning, og vil nå bli skiftet ut. Arbeidet vil starte opp i tidlig oktober 2024 og forventes avsluttet i slutten av 2025. Arbeidet vil medføre graving i gate og fortau i området, og det må forventes ulemper i form av støy og vanskelige kjøreforhold. Vi vil prøve å redusere disse ulempene så godt vi kan.  Dersom det skulle bli nødvendig med graving eller andre arbeider på privat grunn, vil den enkelte huseier bli varslet.

Informasjonsmøte

Vi ønsker å invitere til Informasjonsmøte tirsdag den 22.10.24 kl. 17.30. Møtet holdes i rådhuskvartalet, Rådhusgata 18. Inngang fra Tollbodgata. Møterommet heter ‘’Gerda Ring’’ og ligger i kjelleren.  Her vil arbeidet bli forklart videre, og det vil bli anledning til å stille spørsmål.

Oversiktskart over graveområdet

Bildet viser anleggsområdet dronningsgate og vestre strandgate

Prosjektleder: Jørund Haugland
Tlf: 41 36 12 64