Vil hjelpe flere å komme på nett

«Kom deg på nett – rett og slett» er en trykt brosjyre som gir oversikt over et utvalg muligheter for opplæring i digitale verktøy. Alle kan trenge litt hjelp av og til, og hjelpen finnes!

Kristiansand kommune tilbyr flere muligheter til deg som trenger veiledning i bruk av datamaskin, mobiltelefon eller nettbrett.

På hovedbiblioteket i Kvadraturen kan du få veiledning etter avtale på onsdager og fredager, det er datakafé i samarbeid med Pensjonistforbundet, og det er kurs og hjelpetilbud på Kongens senter.

– Mange vet ikke om tilbudene, og når har vi altså samlet mye informasjon i en brosjyre som vi har trykket opp og deler ut, sier kommunikasjonssjef Ingunn Kvivik i kommunen.

Forsiden av borsjyren

Les nettversjonen av brosjyren med beskrivelse av de ulike tilbudene her 

Brosjyren finner du på kommunes tre innbyggertorg, på bibliotekene våre og på flere andre steder der folk ferdes. Ta den gjerne med og gi den til noen du tenker kan ha glede av å få vite om mulighetene.

Digitalisering kan forenkle hverdagen, men det er ikke like lett for alle å bruke alle mulighetene som finnes på nett. Brosjyren beskriver også hva man kan gjøre dersom man av ulike grunner ikke kan gjøre seg nytte av digital kommunikasjon.

– Mye kan bli lettere for mange dersom de får muligheten til å komme seg på nett. Men alle nødvendige tjenester skal være tilgjengelige for alle. Det har vi stor respekt for, sier Kvivik.

Kontakt for media

Ingunn Kvivik
Kommunikasjonssjef Kristiansand kommune
Mob.: 913 87 411