Verdensdagen for psykisk helse

10. oktober hvert år markeres verdensdagen for psykisk helse.

Årets kampanje oppfordrer til å sette av 8 minutter til å ringe noen du bryr deg om - hver dag. Forskning viser at det gjør mer for helsa enn vi tror.

Kommunen stiller opp

I år skal Rask psykisk helsehjelp, Frisklivssentralen og Aktiv senior stå på stand utenfor Rådhuset 10. oktober fra kl. 11-13. Her kan du slå av en prat, høre om tilbudene og få deg kaffe/frukt.

Ungdomstjenesten inviterer til "Movie night" med gratis pizza og godteri kl. 15-18. Vi ser filmen "Innsiden ut 2". Ta kontakt med din kontaktperson i Ungdomstjenesten eller henvend deg til dem om du er interesert i å bli med. Les mer om Ungdomstjenesten "her"

Energiverket åpner kunstutstilling kl. 18 i Rådhuskvartalet den 10. oktober. Du er hjertelig velkommen til en minnerik kveld.

verdensdagen.jpg

Tilbud hele året

Kristiansand kommune har en rekke tilbud hele året for blant annet pårørende, seniorer, barn og unge, recoverytilbud, en rekke kurs innen psykisk helse, gruppetrening, familieveiledning, livsmestring mm. Du finner en oversikt over alle vår tilbud HER!

Rask psykisk helsehjelp har oppstart av nye kurs innen stressmestring, depresjon og angst.

Mestring av depresjon: Start 22.10.24 kl 13.00
Mestring av angst: Start 23.10.24 kl 13.00
Mestring av stress: Start 24.10.24 kl 13.00

Du er velkommen til å ta kontakt med Rask psykisk helsehjelp (rph) for en individuell samtale eller påmelding til kursene HER!

vdss.jpg

Hjelpetelefoner

Kristiansand kommune har en samleside for hjelpetelefoner. Her finner du oversikt over både lokale og nasjonale hjelpetelefoner.

Illustrasjonsbilde_KRT_20563.jpg

Foto: Lars Verket/Kristiansand kommune