Velkommen til sankthansfeiring på Tangen

Søndag 23. juni inviterer vi til sankthansfeiring på Tangen fra klokken 18. Her blir det leker og aktiviteter for barna, gratis prøvetur med kajakk og jolle, konserter og salg av mat og drikke.

Hvert år samles store og små på Tangen for å se sankthansbålet. Markeringen, som strekker seg fra ettermiddagen og inn i de sene kveldstimer, har blitt et kjært høydepunkt for mange.

— Det er en glede å invitere alle til nok en flott kveld med aktiviteter for barna, og ikke minst god underholdning fra scenen, uttaler Tore Løvland, arrangementsansvarlig i Kristiansand kommune.

Tøre Løvland

Arrangementsansvarlig i Kristiansand kommune, Tore Løvland, gleder seg til det årlige arrangementet. Foto: Kristiansand kommune

— Dette har blitt en årlig markering som mange setter pris på, og i denne anledning ønsker vi å rette en stor takk til Hennig-Olsen Is for deres generøse bidrag med gratis is, og til Christianssand Seilforening, Padlegleden og Posebyhaven Vel for deres bidrag til å gjøre denne feiringen mulig, sier Løvland.

Program for dagen

Programmet for sankthansfeiringen er som følger:

• Klokken 18.00: Starter kvelden med leker og aktiviteter for barna. For de eventyrlystne tilbyr vi gratis prøveturer med kajakk og jolle. Grillene er klare for de som ønsker å grille sin egen mat, og det vil også være salg av mat og drikke for de som foretrekker det.
  • Klokken 18.30: Vi tenner barnebålet.
  • Klokken 19.00: Superbandet entrer scenen med sitt smittende humør og spilleglede, og får alle barna med på moroa!
  • Klokken 19.30: Hennig-Olsen Is deler ut gratis iskrem.
  • Klokken 20.45: Onsdagsbandet tar over stafettpinnen og sørger for god stemning med sin musikk.
  • Klokken 22.00: Høydepunktet når vi tenner det store bålet, et lysende midtpunkt som samler oss alle i feiringen av sommersolverv.

Viktig informasjon for besøkende

På grunn av begrensede parkeringsmuligheter på Tangen, anbefales det å benytte offentlig transport eller sykkel. For de som velger bilen, husk å beregne ekstra tid for parkering i nærliggende parkeringshus, med Aquarama som det nærmeste alternativet.

— Hør nå her, folkens! Å se sankthansbålet fra båten er noe helt for seg selv. Og når dere først er der ute, ikke gå glipp av konsertene. Superbandet og Onsdagsbandet sørger for god stemning, og det er å høre musikken live mens du er på vannet setter virkelig stemningen. Så ta med venner og familie, finn dere en god plass, og nyt kvelden. Det blir stas både på land og i vann, det kan jeg love dere, avslutter Løvland.

Facebook arrangementet finner du her.

Fra sankthansaften i 2019. Foto Tore Løvland.jpg

Fra sankthansaften i 2019. Foto: Tore Løvland