Mesterne er tilbake

De neste ukene skal en rekke norske idrettsstjerner nok en gang måle krefter i sørlandske omgivelser. Hvem som til slutt står igjen som Mesternes mester kan vi glede oss til å se på skjermen til vinteren.

Bildet viser deltakerne i mesternes mester sesong 16

Deltakerne i Mesternes mester sesong 16 på første opptaksdag i Kristiansand. Lengst til venstre programleder Aksel Lund Svindal. Bak fra venstre: Johanne Killi, Kai Robin Havnaa, Simen Agdestein, Erlend Mamelund, Gyda Bloch Thorsen. Foran fra venstre: Kristin Harila, Fatima Pinto, Tobias Becs, Hedda Berntsen og Tarik Elyounoussi. (Foto: Tonje Jakobsen, Nordisk Banijay/NRK)

– Vi er kjempestolte over at NRK velger å legge innspillingen til Sørlandet. Vi har veldig mange fine steder som kan lage gode rammer for de ulike konkurransene som våre idrettshelter skal konkurrere i, sier en fornøyd ordfører Mathias Bernander.

Hvor selve innspillingen finner sted og hva som skjer er hemmelig, og vil ikke bli annonsert. Dette for å beholde spenningen helt til serien går på lufta. Noen områder kommer til å bli sperret av i kortere perioder for å skjerme produksjonen. Dersom du tilfeldigvis møter på produksjonsteamet i sving er det viktig at du trekker deg bort.

– Vi har vært vertskap for denne og andre tv-innspillinger tidligere, og håper at vi klarer å legge best mulig til rette for produksjonsselskapet denne gangen også. For å få det til trenger vi hjelp fra dere, sier ordfører Mathias Bernander og næringssjef Geir Askvik Haugum samstemt.

– Det er kjedelig hvis noen spolerer spenningen for dem som gleder seg til neste sesong på tv. Skulle du få greie på noe om det som skjer i konkurransen, må du være grei å holde det du ser for deg selv, sier ordføreren.

Fornøyde med å spille inn i Norge

Det populære tv-programmet der tidligere idrettsstjerner måler krefter ble opprinnelig spilt inn i utlandet. Men, da pandemien gjorde at Norge stengte grensene i 2020, valgte produsenten for første gang å spille inn i Norge - selvsagt på Sørlandet.
Fjorårets sesong ble spilt inn i fantastiske omgivelser i Lindesnes og Lister-regionen, og tidligere har de vært innom Arendal, Grimstad og Lillesand. I år er det altså i Kristiansandsregionen at mesterne skal utfolde seg, og vi kan glede oss til nok en vinter med fantastiske tv-bilder fra en deilig Sørlandssommer.

– Vi er veldig glade for at de kommer tilbake til Sørlandet for å spille inn den neste sesongen. Nå må vi være like flinke til å la dem få filme i fred som sist, og på den måten hjelpe produksjonsselskapet så mye som mulig, sier Haugum.
Vår idrettsinteresserte ordfører gleder seg til neste sesong av programmet.

– Vi håper at deltagerne og produksjonen får et godt opphold i Kristiansandsområdet, og at vi får en spennende sesong med flotte tv-bilder fra vårt nærmiljø når vinteren kommer. Bedre kan det vel ikke bli?