Dialogmøte i Søgne

23. oktober fra klokken 17 til 19 inviteres innbyggere i Søgne til et dialogmøte i Kultursalen på Søgne Gamle Prestegård.

Dialogmøtet vil være en åpen arena for samtaler om lokale utfordringer, initiativer og muligheter. Møtet holdes av Søgne bydelsråd og vil gi både innbyggere og lokale aktører mulighet til å dele sine synspunkter med politisk ledelse i Kristiansand kommune.

Søgne Gamle Prestegård

Søgne Gamle Prestegård. Foto: Kristiansand kommune

Ronny Myrene fra Søgne bydelsråd oppfordrer alle som har noe på hjertet, eller som interesserer seg for hva som rører seg i Søgne til å delta på møtet.

— Vi ønsker det beste for bydelen Søgne. Kom med dine innspill, oppfordrer han.

Målet for møtet er å styrke samarbeidet mellom lokale organisasjoner og ildsjeler, for å utvikle nye ideer og prosjekter som kan gjøre Søgne til et enda bedre sted å bo. Dette er en god mulighet til å gjøre stemmen din hørt og sikre at den politiske ledelsen får direkte kjennskap til forhold som påvirker innbyggernes hverdag.

Ronny Myrene

Ronny Myrene fra Søgne bydelsråd. Foto: Anette Os / Fædrelandsvennen

Program:

Kl. 17:00 – Åpning - Kulturelt innslag

Kl. 17:05 – Velkommen - Ronny Myrene fra Søgne bydelsråd ønsker velkommen og presenterer bydelsrådets pågående arbeid og oppgaver. I tillegg vil det bli en kort presentasjon av formannskapet i Kristiansand kommune.

Kl. 17:15 – Hva rører seg i Søgne? Representanter fra lokale organisasjoner vil dele sine perspektiver og prosjekter.

• Søgne Volley
  • Skytterlaget
  • Røde kors
  • Ungdommer i Søgne

Kl. 17:50 – Oppsummering - Varaordfører Charlotte Beckmann Finnestad og Ronny Myrene

Kl. 18:00 – Pause og mingling

Kl. 18:15 – Trafikksikkerhet på Tangvall og Hølleveien - Gro Solås, veisjef i Kristiansand kommune, gir en oppdatering om trafikksikkerhetssituasjonen på Tangvall og Hølleveien.

Kl. 18:30 – Park-and-ride-situasjonen på Lohnelier - Hilde Bergesen fra Agder Kollektivtrafikk (AKT) presenterer situasjonen rundt park-and-ride-tilbudet på Lohnelier, og kollektivsatsningen i Søgne generelt.

Kl. 18:45 – Status for kjøkken på sykehjemmet i Søgne - Brede Skaalerud, direktør for helse og mestring, gir en oppdatering om status for mulig nedleggelse av kjøkken på sykehjem i Søgne.

Kl. 19:00 – Avslutning