Bli med på årets TV-aksjon!

Søndag 20. oktober går TV-aksjonen 2024 til Barnekreftforeningen! Bli med og gå sammen for små helter.

– Vi håper at hele kommunen blir med og at alle i lokalmiljøet har lyst til å bidra til årets aksjon, sier TV-aksjonens kommunekomite. Vi trenger bøssebærere!

ce3f3e40-8057-4eee-b962-9ff69291684a.jpg

Bilde av TV-aksjonens kommunekomite (minus Ida Hirst) Foto: Kristiansand kommune

Årets tema

Tv-aksjonen har vært arrangert hver høst siden 1974. I år går innsamlingen til Barnekreftforeningen. Målet med innsamlingen er at det skal etableres familiehus nær sykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo der alvorlig syke barn kan være sammen med sin familie og pårørende.

Kort fortalt:

• Barnekreftforeningen er en selvstendig, landsdekkende og frivillig organisasjon som ble etablert i 1982.
  • Foreningen har 6000 medlemmer fordelt på 13 fylkeslag, 300 tillitsvalgte og 17 ansatte.
  • Formålet er å bekjempe barnekreft og gi støtte til familier som rammes av barnekreft.

Slik kan du bidra

For privatpersoner er det hovedsakelig på selve TV-aksjonsdagen man kan bli bøssebærer og/eller gi bidrag. Registrer deg som bøssebærer på blimed.no.

Blimed.no

Organisasjoner, næringslivsaktører og andre bidragsytere kan velge å gi før aksjonsdagen. Det kan man gjøre ved å registrere beløpene sine på TV-aksjonens giversider og få en faktura tilsendt, eller ved å bruke Spleis for å starte egne innsamlinger.

Les mer her.

241001_Annonse_Trykk_M35B_Stott_NRK_00666.jpg