Krysset Tollbodgata/Kirkegata er stengt

Krysset Tollbodgata/Kirkegata er stengt fra og med 26. juni og skal være åpnet igjen til mandag 10. juli. Årsaken er gravearbeider i forbindelse med fornying av vann- og avløpsrør.

Anleggsleder Sindre Markussen og prosjektleder Jørund Haugland i det stengte krysset.

Anleggsleder Sindre Markussen og prosjektleder Jørund Haugland i det stengte krysset foto: Kristiansand kommune.

Gamle og dårlige vann- og avløpsrør byttes ut, og erstattes med et helt nytt rørsystem.

-Dette sikrer godt drikkevann til innbyggerne i mange år fremover, og vi får nye rør til kloakk. Vi får dessuten også et mye bedre system for overvann som det vil bli bare mer av med klimaendringene, sier prosjektleder Jørund Haugland i Ingeniørvesenet.

Gravingen påvirker både busstrafikk og annen trafikk i Kvadraturen.

Les melding på AKT sine nettsider her

Dronningens gate og Kirkegata er altså stengt for gjennomkjøring.

Ingeniørvesenet er forberedt dersom store kjøretøyer trenger hjelp til å komme seg ut igjen etter for eksempel vareleveranser, eller dersom noen kjører feil.

-Vi har ryggevakt ute ved krysset Markens gate i utgangspunktet fra klokka 07.00 til 17.00 så vi trygt og sikkert kan få store kjøretøyer ut i trafikken igjen, sier Haugland.

Arbeidet utføres av kommunen i regi av Produksjonsavdelingen i Ingeniørvesenet sone Sentrum.

Kontakt for media

Jørund Haugland